APUNTS DISSENY WEB

APUNTS DISSENY WEB:Blog de "batalla" diari per als meus alumnes de disseny de pàgines web. "Quien la sigue la consigue"

dimarts, de gener 17, 2006

ANIDAR UN SÍMBOL DINTRE D'UN ALTRE

Anidar vól dir ficar. Anidar símbols vól dir ficar uns a dintre dels altres.

MÈTODE A _ Des de lo global fins a lo local.



  1. Crear un nou símbol. Diguem-li GLOBAL.
  2. A dins del símbol GLOBAL, editant(o sigui ficant-nos a dins de GLOBAL), crear un altre símbol, diguem-li LOCAL. (o sigui que dintre de GLOBAL fabriqueu el LOCAL).

[NOTA: Aquest mètode seria l'equivalent a crear una carpeta A i dintre de la carpeta A crear una altra carpeta B]



MÈTODE B _ Des de lo local fins a lo global _ embolcallant




  1. Crear un nou símbol.
  2. [Opcional] Dibuixar i/o afegir altres símbols.
  3. Ho sel·leccionem tot i ho convertim en símbol.
[NOTA: A Windows no tenim equivalent. Seria com crear una carpeta i embolcallar-la amb una altra].



MÈTODE C _ Crear per separat i ficar un a dintre de l'altre.


  1. Crear dos símbols per separat.
  2. Extreure(cortar) un dels dos símbols i enganxar(pegar) a l'interior de l'altre.

[NOTA: A Windows seria com crear dos carpetes per separat i després ficar arrossegant la carpeta B dins de la A].



UTILITAT DE L'ANIDAMENT DE SÍMBOLS

  • Empaquetar símbols junts de tal manera que quedin lligats i que poguem otorgar-li un moviment al paquet sencer(com per exemple traslacions d'un cotxe).
  • Anidar instàncies per programar amb Action Script.
  • Composar moviments.