MAPA DEL CURS
No mireu al dit. Mireu cap on senyala.
Proverbi xinés.
A tenir en compte per acabar de situar:
- Aquest no és un curs de programes. És un curs de disseny de pàgines web on s'ensenya entre d'altres coses a utilitzar programes per poder realitzar pàgines web.
- El coneixement dels programes no consta només de conèixer els seus comandaments i lo que fan. Del que es tracta és de saber com aconseguir arribar a fer coses amb els comandaments de programes i resoldre tots els obstacles que vagin apareixent.
- El curs, com a formació professional, tot i que no reglada, no és una adquisició de coneixements teòrics. El curs té una part(30%) en la que hi ha una adquisició de coneixements teòrics i un desenvolulpament d'habilitats(70%).
- El curs és iniciàtic. Això vól dir que es parteix de zero. Cosa que no vól dir que sigui un curs bàsic. O sigui que el curs arriba a unes fites mitjanes, suficients per optar a forces llocs de feina, partint d'unes fites molt bàsiques. Tampoc no arribareu a ser experts. Això és tant cert com dir que els nanus d'OT són un producte i a més comencen a ser cantants. Però no uns cantants consagrats. Per a això cal anys d'autoaprenentatge i autoformació que continuareu fent pel vostre compte a partir del dia següent de que s'acabi el curs. Dit d'una altra manera: el curs és iniciàtic, o sigui que no és concluient. Tot i així és el "kernel" bàsic per que vosaltres pogueu continuar desenvolupant.
- El curs podria ser de 2 anys, o 3. I encara no s'hauria acabat. Per què? Doncs per que el "domini(=conjunt)" de coneixements i habilitats no és finit i és expansiu. Està en creixement.
- Aquest curs consta de les següents seccions:
- CODIFICACIÓ: HTML, CSS.
- AUTOEDICIÓ: DIBUIX VECTORIAL(FLASH), EDICIÓ DE MAPES DE BITS(PHOTOSHOP), ANIMACIÓ(FLASH, IMAGE READY), MAQUETACIÓ(DREAMWEAVER, IMAGE READY).
- PROGRAMACIÓ: ACTION SCRIPT, JAVASCRIPT, PHP, MYSQL, ...
- INTERNET I MEDI ELECTRÒNIC.
- USABILITAT.
- NAVEGACIÓ.
- COMUNICACIÓ VISUAL.
- En qualsevol ofici, i aquest no és una excepció, s'han de desenvolupar habilitats i tècniques. En el cas del disseny de pàgines web s'han de desenvolupar les habilitats següents:
- Estructuració espaial
- Estructuració temporal
- Analítica
- Grafisme
- Integració d'elements gràfics
- Expressió visual
- Psicologia de la percepció i de l'ús.
- Les habilitats no són banals i són el gruix del curs.
- Disposem de suficient temps per fer un curs més que digne, complert i armònic en quant a continguts. La velocitat de progrés serà de confort. És a dir: no serà, i, de fet, no ho és, la del més lent. Tampoc no serà la del més ràpid. Els més ràpids tenen dues opcions: Desesperar-vos o tenir paciència. Això sí, us garanteixo que us avorrireu molt. Ho sento però no us podré satisfer. Jo haig de pensar en global i en la optimització de recursos. Jo decideixo, i és la meva responsabilitat des de fa molts anys, decidir la velocitat. No em surt a compte anar més depressa del que el gruix del curs pot assimilar. La velocitat és i serà lleugerament inferior al que el gruix pot assimilar. El gruix és un 70% de vosaltres.
- Jo veig, detecto i comprobo quina és aquesta velocitat.
- Al cole, a l'institut i a la uni que facin el que volguin els profes. Que vomitin les lliçons com volguin. I qui sigui capaç de seguir-los que ho faci i qui es quedi penjat que es quedi penjat. A Soft Obert i New Horizonts podeu fer cursos de programes de 20 hores. En vint hores donen un programa. Us vomiten a sobre i us fiquen la mà a la cartera simultàniament. Són molt bons (com a comercials).
- Aquí a la formació ocupacional no es vomita; s'ajuda a integrar persones al treball.
- Tampoc no em partiré com l'agent Smith de MATRIX. No em clono. És a dir: no sempre podré explicar a dos velocitats simultàniament. Hauré de no explicar coses avençades en tot cas. Però les bàsiques no les puc no explicar.
- M'heu de fer cas i acceptar els meus consells per defecte i no al contrari(=no fer-me cas i no acceptar-los per defecte). Ja que hauré de malgastar temps tractant de convencer-vos i argumentar en cada punt el perquè. I això fa ara( o farà en un futur si no m'heu fet cas ara) endarrerir el ritme. Això sí. Sempre teniu ocasió però, per si no hagués quedat prou clar el per què es fa un exercici o una pràctica, de preguntar-me. I jo, ja ho sabeu, no em negaré a contestar-vos. Mai no he deixat de contestar una sola pregunta.
- Els de la tarda ja us han agafat i van començar 1 dia i mig de retard. La majoria tenien un nivell de coneixements previs de partida inferior als que pogueu tenir només 2 de vosaltres. I similar al de la resta. L'actitud positiva és molt important.
- Les coses es poden fer de moltes formes i per molts camins. Quantes més formes sapigueu millor. Esteu aprenent mètodes. Més tard o més aviat els fareu servir.
- Porto molts anys ensenyant i veig on la gent té més dificultats i on té menys i detecto on esteu. Per tant el ritme el poso jo. I si us dic que cal anar més a poc a poc en aquesta fase és per alguna cosa. I si en un altre moment us dic que es pot accelerar, tres quarts del mateix.
- A data d'avui us estic ensenyant a dibuixar amb totes les tècniques que poguem. No estem animant. No estem maquetant. No estem editant mapes de bits. Ara toca aprendre a dibuixar. No us estic dient aprendre a dibuixar "bonic" ni amb estil. Això cadascú sabrà què fer. Si no sabeu editar un dibuix vectorial no sou interessants per cap empresa que demani un dissenyador de pàgines web. . Si no sabeu codificar el mateix. I així succesivament. En aquest moment us heu de concentrar en aprendre a dibuixar. No es pot donar per feta fins que no hagueu passat per tots els punts.

0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home